فرق تراز لیزری نور سبز با قرمز

به طور کلی می توان گفت نور قرمز به مراتب از قدمت بسیار بالاتری نسبت به نور سبز برخوردار می باشد به این صورت که در دستگاه های لیزری برای ساختن آن ها از نور قرمز استفاده نکرده چون این سابقه بسیار خوبی نیز در صنایع متفاوت نیز داشته است .

این رنگ از نور در فضاهای مختلف دید بسیار عالی داشته و برای اکثر کارها استفاده می کردند اما به دلیل اینکه که در فاصله های بسیار زیاد این نوع از رنگ قدرت دید کمتری را آن می داده به همین دلیل از رنگ دیگری که رنگ سبز میباشد استفاده کردند تا خطر کم شدن دقت در محاسبه به را بالاتر ببرد و در نتیجه مطلوب تر بوده است.

انواع سری فرز مینیاتوری و کاربرد هر کدام

تراز لیزری نور سبز بهتر میباشد یا قرمز؟

برخی از از کسانی که با این نوع از رنگ ها سر و کار دارند دچار این شدند که کدام نور برای کارشان مفیدتر می باشد اما در استفاده از موج نور سبز متوجه شدند که مصرف باتری در تراز لیزری دو برابر نور قرمز می باشد و برای کسانی که مدت های زیاد و دفعات بیشتری از تراز استفاده می کردند این موضوع مشکل ایجاد کرد و در پروژه های بسیار بالا با باتری خالی میکرد و دچار مشکل می شد و همچنین از دیگر مشکلاتی که نور سبز به نور قرمز داشت این بود که هزینه ساخت تراز لیزری بالاتری برای نور سبز ز در نظر گرفته می شود.

بعضی از مشاغل مثل کابینت ساز ها نجاران و نصاب های خدماتی برای ساختمان ها و همچنین دیگر مشاغل با توجه به نیاز شان و اینکه نیازی به فاصله زیادی نداشتند از نور قرمز استفاده نمودند در نتیجه هزینه آنها نیز کمتر شد اما از این موضوع نمی توان گذشت که رنگ سبز برای چشم انسان دید راحت‌تری رو دارد و همچنین لبه های واضح تر و دید بیشتری را به کسانی که با سروکار دارند می دهد.

تراز لیزری چیست؟

ابزار برای اندازه گیری می باشد که جزو ابزارهای دستی بوده و برای تراز کردن و اندازه گیری شیعه ها یا عمود بر سطوح های مختلف کاربرد دارد.

قبل از اینکه تراز لیزری ساخته شود با استفاده از نخ یا شلنگ برای تراز استفاده میکردند که روش سنتی و قدیمی بوده است اما با استفاده از این تراز خطاها بسیار کاهش یافت و خیلی دقیق تر اندازه ها گرفته شد و دید بهتری نیز داشت.

از کاربردهای تراز لیزری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نصب کاشی ها

چسباندن کاغذ دیواری

نصب کردن کابینت ها و زدن قفسه

برای پارتیشن ها و دیوارهایی که کاذب هستند

برای کنار هم نصب نمودن دو پنجره و همچنین برای نصب پریزها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *