انواع سری فرز مینیاتوری و کاربرد هر کدام

قبل از اینکه به معرفی این نوع از ابزارآلات و انواع سری های فلز بپردازیم بهتر است با خود این نوع فرز ها آشنا شوید.

این نوع از فرز های حکاکی که به آن فرز های مینیاتوری نیز گفته می شود ابزاری هستند که با سری های متفاوت و مخصوصی برای مصارفی گوناگون از آنها استفاده می شود .

این دستگاه کوچک بوده و و در نوع خود هم برقی می باشد و هم بادی و برای پروژه های کوچک که نیاز به برش و ساب و سنباده و سوراخ کردن دارد استفاده می شود و این وسیله را می توان با یک دست مهار کرد و در بدنه آن شامل دکمه خاموش و روشن می باشد.

معرفی انواع مغار نجاری و کاربرد آن

از مزایای این دستگاه این بوده که می توان به راحتی از آن در منزل استفاده نمود و حتی اگر بخواهید روی چوب و یا وسایل دیگری برش کاری انجام دهیم.

این دستگاه می‌تواند با ظرافت بسیار بالا  برای وسیله های ریز و کوچک قابل استفاده باشد

از این ابزار می توان در مشاغلی مثل دندانسازی مجسمه سازی مبلمان سازی معرق کاری استفاده کرد.

این نوع از فرز ها دارای مهره و کلت – دارای مته -دیمر یا کنترل سرعت میباشند.

این دستگاه ها اجزای متفاوتی دارند که در زیر به آنها می پردازدیم.

پایه سنباده

یکی از کاربردی ترین این اجزا اتصال  می باشد که می توان برای ظریف کاری از آنها استفاده نمود مثل کارهایی که به طلاسازی مربوط می باشد چرا که از دقت و ظرافت بالایی برخوردار می باشد و می توان با نصب سنباده برای آن به راحتی انجام داد.

فرز مینیاتوری

این ابزار نیز برای کارهای مینیاتوری استفاده می شود که این نوع تیغه ها برای حکاکی و تراش کاری روی چوب نیز بسیار کاربرد دارند

تیغ فرز انگشتی

از این ابزارهنگامی که بار برداری از روی چوب صورت می گیرد این کار با این وسیله بسیار راحت تر بوده و می توان به طرح موردنظرمان راحت تر برسیم ولی جنس این نوع تیغه ها باید ضد زنگ باشد تا بتوان از آن استفاده نمود همچنین از این تیغ فرز انگشتی ها می توان برای تراش فلزات برای سنگ و همچنین براده برداری از متریال هایی مثل فلز چوب استفاده نمود.

فرز اره ای

این ابزار برای وسایل چوبی مثل ام دی اف می باشد که بسیار پرکاربرد می باشد که با نصب روی دستگاه می توان به راحتی این چوب ها را برش داد و همچنین با ضخامت های متفاوتی میتوان کاررا چرا به اتمام رساند

سنگ فرز انگشتی

این ابزار برای برش و پولیش و همچنین ساییدن چوب کاربرد دارد و همچنین در اندازه های متفاوت تولید می شود از پرکاربردترین آنها می‌توان به طلاسازی منبت کاری و همچنین کار های مینیاتوری و تزیینی برای دکور استفاده نمود.

فرز مینیاتوری به انواع فرز برقی شارژی و بادی تقسیم می شود.

بادی

ین نوع از فرز ها دارای چرخ دنده هایی هستند که به شفت مرکزی وصل می شود  و بر اثر فشاری که  توسط باد صورت می گیرد  این چرخ دنده ها می چرخند  و شفت را با سرعت بسیار بالایی می چرخاند چند نوع از دستگاه ها بسیار ظریف طراحی شده پند و همچنین کیفیت بسیار بالایی را دارد و برای اینکه دارای عمر بالایی داشته باشند می توانید با استفاده از روغن کاری از آن استفاده بهینه داشته باشید.

برقی

ین نوع  از فرز همانطور که از اسمش پیداست توسط برق کار میکند این دستگاه از یک موتور آرمیچری تشکیل شده که به وسیله چرخ دنده ها با سرعت بالا  کار می کنند.

شارژی

این نوع از فلز ها مانند نوع فلرز برقی می باشند که یک تفاوت چشمگیری که دارد این است که نیازی به برق ندارد و در فضاهایی که پروژه هایی در دست داریم که نیاز به برق ندارد بسیار گزینه عالی می باشد ولی می باید همیشه باتری این نوع وسیله ها همراه ما باشد تا اگر شارژ آن خالی شود از آنها استفاده نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *