معرفی کاتر و انواع تیغ کاتر

این ابزار دستی از پرکاربردترین وسیله ها بوده که در همه خانه ها و ادارات و محل کار و کسب و کارهای صنعتی و کارهای هنری از آن استفاده می شود.

موارد استفاده فراوان از کاتر عبارتند از:

برش فرش و موکت

برش کاغذ و مقوا

باز کردن درب کارتون

بریدن طناب

برش تسمه

فرق تراز لیزری نور سبز با قرمز

انواع تیغه کاتر عبارتند از:

تیغه قلاب

شکل قلاب خم می باشند و همچنین دارای رنگ تیره تری نیز می باشند. برای استفاده از اجسامی که به شکل رول شده می باشند استفاده می شود و همچنین این نوع از قلاب ها سرعت برش آنها بالا میباشند و همچنین به تیغ موکت بری نیز معروف می باشد.

تیغه عایق

این نوع تیغه ها برای برش اجسامی مثل فایبرگلاس استفاده می شود و از آنجا که لبه های آن دندان دندان می باشند راحتی روی اجسام برش ایجاد میشود.

تیغه سرعت

این نوع از تیغه ها همونطور که از اسمش پیداست سرعت بالایی برش دارد  و همچنین رنگ آنها مشکی بوده و برای برش کارتون هایی که چسب خوردند استفاده می شود.

 

انواع کاترها عبارتندر از:

کاتر تیغ ثابت

این نوع از ابزار کاتر یکی از پرکاربردترین در بازار موجود می باشد که از بیشترین کاربرد ها در در زندگی روزمره را دارد از این نوع از تیغه ها برای برش چرم و موکت و پارچه استفاده می شود.

کاتر تیغه متحرک

تیغ موکت  این نوع از کاتر ها دارای جنس فلزی می باشند که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند همچنین می‌تواند موکت های متفاوت با ضخامت های مختلف را در ابعاد متفاوت برش دهد همچنین این نوع از کاتر ها قابلیت قفل شدن را دارند و همچنین از نوع محافظ برخوردار هستند و با داشتن محافظ تیغه آنها دیگر جابجا نمی شود.

کاتر مدادی یا قلمی

این نوع از ابزار کاتر بسیار باریک طراحی شده‌اند و برای کارهایی که خیلی دقت بالایی را لازم دارند استفاده میشود مورد استفاده این نوع از طریق چرم پارچه مقوا کاغذ و چوب می باشد و همچنین جنس این کاتر ها استیل و ضدزنگ هستند.

کاتر موکت بری

این نوع از ابزار کاتر مقاومت بالایی دارند و قابلیت قفل‌کردن و ثابت کردن تیغه در جای خود را دارند چون هنگام برش موکت جابه‌جا شوند.

کاتر شیشه پاک کن

این نوع از کاتر ها همانطور که از اسمش پیداست برای نظافت و پاک‌کردن شیشه ها به کار میرود رود و همچنین جزو کاترهای معمولی حساب میشود.

کاتر رومیزی

برای استفاده در کتابفروشی ها و همچنین دفاتری که فنی هستند مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از آنها در خانه نیز استفاده می شود و یکی از پر کاربرد ترین ها می باشد.

کاتر دوار

این نوع از کاتر ها در لوازم تحریر موجود می باشد چراکه به ابزار هنری آن را میشناسند و برای برش انواع چرم و پارچه از آن استفاده می کنند.

 اجزای تشکیل دهنده کاتر عبارتند از:

بدنه اصلی

تیغه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *