ماسک جوشکاری

از اصلی ترین و مهمترین تجهیزات جوشکاری می باشد که محافظت سر و صورت و چشم ها را برقرار کرده و محافظت می کند.

هنگام استفاده از این کلاه ماسک ها چون در معرض قرار گرفتن اشعه می باشد می باید از این ها استفاده نمود چون پوست هم آسیب میبیند و حالت آفتاب سوختگی پیش می آید همچنین اهمیت سلامت چشم و گردن نیز مهم میباشد پس می باید جانب احتیاط را رعایت کرد و از این کلاه ماسک ها استفاده نمود.

اثرات آسیب اشعه یو وی باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت  و التهاب قرنیه چشم ها و تیره شدن پوست ها سرطان پوست و آسیب به شبکیه چشم ها و همچنین ایجاد آب مروارید نیز می باشد.

بلوور چیست و چه کاربردی دارد؟

 ماسک جوشکاری دستی

همانطور که از اسم این مدل پیداست جوشکار باید از یک دست خود برای نگه داشتن این نوع از ماست برای محافظت از صورتش استفاده نماید و به همین دلیل برای کارهایی که مدت زمان طولانی را مصرف می کنند مناسب نمی باشد و به همین دلیل بسیار خسته کننده می باشد اما برای کارهایی که زمان کوتاهی را می برند می تواند مناسب باشد.

 ماسک جوشکاری اتوماتیک

این نوع از ماسک ها که به شکل اتوماتیک به خودی خود تیره می شوند دارای یک حسگر می باشند که وقتی نور بر آن می تابد توسط قوس الکتریکی که دارد به این شکل به وجود می آید توسط این نوع از ماسک ها که به شکل کلاه می باشند دیگر جوشکار نیاز به آن ندارد که دائم روی صورت خود را تنظیم کند تا آسیب نبیند در صورتی که در ماسک های جوشکاری قدیمی به این شکل نبوده است از دیگر فواید این نوع از ماسک ها این است که دیگر جوشکار هر دو دسته دست آن آزاد می باشد و با دقت بیشتری می تواند به کار خود ادامه دهد و به همین دلیل سرعت کار آن نیز افزایش یافته و کاری که انجام می دهد کیفیت بالاتری را خواهد داشت.

انواع ماسک جوشکاری عبارتند از:

تیره شونده اتوماتیک

این نوع از ماسک ها در حین کار با جوش نور را تشخیص میدهد و لنز را تنظیم می‌کند و به همین دلیل باعث صرفه جویی در زمان می شود.

تغذیه شونده با نور خورشید

این نوع از کلاه ها جوشکاری از باتری های ثابت میباشند که قابل تعویض و جایگزینی نیست و آنها در عصر با نور خورشید به خودیِ خود شارژ خواهند شد.

باطری خور

کلاه ماسک های باطری خور که همانطور که از اسمشان پیداست قابل تعویض و قابل شارژ می باشند چه جنس آنها از لیتیوم می باشد.

تیرگی ثابت

این نوع دیگر از کلاه ها با تیرگی درجه ثابت ای می باشند که دیگر تنظیم روشنایی را ندارند چند و در اثر برای پروژه های خاصی که تنها از یک نوع ماده استفاده می کنند مناسب هستند همچنین این مدل ها بسیار ارزان تر می باشند و اگر قصد خرید مدل ارزانی را دارید می توانید از این نوع استفاده نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *