چرا ما به ابزار آلات دستی در خانه نیازمندیم؟

چرا  کار با این ابزار دستی را باید تا حدودی یاد گرفت؟

با توجه به بالا بودن هزینه  تعمیرات و گرانی آن ترجیح می دهند تا خود کارهای فنی را یاد گرفته و در منزل از آن استفاده نمایند و به دلیل صرفه جویی در هزینه باعث می شود.

این ابزار آلات به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند و بر اساس کاربرد و نیاز آن در دسترس قرار می گیرند.

از ابزار آلات خانگی و دستی چه استفاده هایی میتوان کرد؟

از این ابزارها می توان برای باز کردن پیچ ها و همچنین بستن آنها و نصب تابلوها و آینه ها بر دیوار اتاق ها و همچنین تعمیرات شیرهای منزل و تمیز نمودن سطح خانه ها و شستشوی آن و همچنین برای تعمیرات کولر استفاده نمود .

همچنین بعضی از اشخاص که خود توان فنی بیشتری هم دارند میتوانند از ابزارهای حرفه ای تر استفاده نمایند.

در زیر به معرفی این ابزارها می پردازیم.

جاقفلی چیست خرید انواع آن

انواع ابزارهای دستی عبارتند از:

آچار ها

این ابزار بسیار کاربردی بوده و در هر خانه‌ای موجود می باشد در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند که بسته به نوع پیچی که  دارد باز و بسته می شود این نوع آچار ها از جنس کروم میباشند همچنین ابزار نسبت به سایز مهره ها در سایزهای متفاوتی تولید می شود که از مهمترین این آچار ها میتوان به آچار فرانسه آچار کلاغی آچار شلاقی اشاره کرد.

انبرها

این ابزار کاربردهای بسیاری دارد برای نمونه می توان به به این موارد اشاره نمود که عبارتند از خم کردن اشیا فلزی بیرون کشیدن چیزی از درون ابزاری دیگر و همچنین بریدن سیم های نازک و همچنین لخت کردن سیم ها.

چکش و پتک

یکی از مهمترین ابزار در منزل بوده که برای کوبیدن میخ بر روی دیوارهای منزل بسیار کاربرد دارد و همچنین برای شکستن چیزی در خانه و ساخت و ساز استفاده می شود.

متر

این وسیله همانطور که از اسمش پیداست برای اندازه گیری استفاده میشود به عنوان مثال می توان برای وسیله ای که می خواهیم در ارتفاع نصب کنیم و یا متر کردن زمین کاشی و به طور معمول برای اندازه گیری دقیق به کار میبرد میرود.

پیچ گوشتی

این ابزار نیز خیلی متداول می باشد و برای خانه ها بسیار مهم بوده چرا که برای بازکردن و بستن پیچ ها استفاده می شود همچنین ها خود به سه دسته تقسیم می شوند برقی شارژی دستی البته کسانی که کارهای زیادی از این قبیل دارند از نوع برقی آن و یا شارژی آن استفاده می کنند که باعث می‌شود بسیار در زمان صرفه جویی نمود اما برای کارهایی که ساده بوده و زمان زیادی نمی برد از نوع دستی آن استفاده می کنند.

سر پیچ گوشتی

این گونه است این نوع سفرهای پیچ گوشتی به خودی خود و به تنهایی کاربردی ندارند و بر روی پیچ گوشتی سوار می شوند چند و در انواع مختلفی رسل شش ضلعی نوک دوسو چهارسو و ستاره ای می باشند.

جعبه ابزار

جعبه ابزار برای اینکه ابزار و وسایل ما در خانه برحسب نیاز استفاده نماییم آنها را داخل این نوع از جعبه ها قرار می دهیم تا خیلی راحت به آنها دسترسی داشته باشیم و این نوع از جعبه ها در انواع مختلف و جنس ها و ابعاد متفاوتی در بازار موجود می باشند.

دریل

این ابزار برای سوراخ کردن دیوار ها به کار می برد می رود و همچنین بجز سوراخ کردن دیوار سنگ و فلز را نیز می توان سوراخ نمود یا برای نصب نمودن تابلو در خانه از آن استفاده نمود. این ابزار نیز به دو دسته تقسیم می شود نوع دستی و نوع شارژی و برقی می باشد.

فازمتر

این ابزار بسیار در منزل کاربردی بوده چرا که برای تشخیص قطع و وصل بودن برق می توان از آن استفاده نمود و خیلی باید مراقب بود که فازمتر خراب نباشد چرا که در این صورت امکان دارد برق گرفتگی صورت پذیرد.

اره دستی

از اره ها نیز برای کسانی که با چوب سروکار دارند بسیار کاربرد دارد و برای برش دادن استفاده می شود و همچنین می توان برای بریدن فلز های نازک نیز از آن استفاده کرد.

چراغ قوه

یکی از لوازم ضروری در منزل بوده که با استفاده از باتری هایی که دارند می توان در فضا هایی که تاریک هستند استفاده نمود

چسب ها

از وسایل های بسیار مهم می باشند که برای چسباندن دو قطعه چوب و یا شیشه و سنگ و فلز از آن استفاده می نمایند که این چسب ها به سه دسته تقسیم می شوند که در انواع مایع اسپری و نواری تقسیم بندی می شوند که در خانه بسیار کاربرد دارند.

نردبان

از دیگر لوازم ضروری منزل میباشد چه کارها را آسان می نماید کارهایی از قبیل نصب پرده ها و کره ها استفاده می شود رود که این نردبان ها هم چوبی می باشند و هم در نوع فلزی.

قیچی فولادی

قیچی فولادی از این نوع از ابزارها در خانه میتوان نیز برای باغبانی در منازل استفاده نمود و همچنین بریدن شاخه های زخمی در گلدان ها و هرس نمودن آنها همچنین برای بریدن پارچه و سفره میز و از آن ها می توان استفاده نمود.

نوار تفلون

ین وسیله برای آب بندی لوله های منزل استفاده میشود شود همچنین برای لوله های فلزی و پلاستیکی کاربرد دارد و باعث می شود که اگر لوله های آب میدهد از خروج آن جلوگیری نماید این گونه است.

کاتر

از ابزار هایی میباشد که در منزل برای بریدن موکت و و دیگر ابزار نیز کاربرد دارد علی بسیار باید احتیاط نمود و از دستکش ایمنی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *