انواع ابزار نجاری که باید در کارگاه خود داشته باشید

همه ما می دانیم که شغل نجاری یکی از اولین شغل هایی بوده که در بشر به وجود آمده و همچنین این با توجه به این نکته به ساخت انواع محصولات چوبی می پردازد.

در صنایع مختلفی نیز کاربرد فراوان دارد مثل سازندگان ای که برای مبلمان نیز صندلی کابینت اشیا تزئینی چوب استفاده می کنند در این شغل کار می کنند.

همچنین برای کار به ابزاری نیاز داریم این که هم ایمن بوده و هم بتوانیم به راحتی کار را جلو ببریم در نتیجه برای اینکه ایمنی این شغل را تضمین نمایید می‌باید از لوازم ایمنی زیر استفاده نمایید.

خرید لباس کار مناسب

محافظ چشم

محافظ دستگاه تنفسی

مهمترین ابزار یک نجار عبارت است از :

اسکنه نجاری

این ابزار نجاری برای برش چوب استفاده می شود و جنس آن از استیل یا فولاد بوده ۱۰ تا مقاومت بالایی را داشته باشد این اسکن لبه پهن می دارد که برای برش چوب از آن می توان استفاده نمود که  می تواند روی چوب حرکت داشته و قطعات اضافی چوب را برش داده که  انواع مختلفی را نیز دارد.

رنده نجاری

یکی دیگر از ابزار هایی می باشد که کاربرد فراوانی دارد و در دو مدل چوبی و فلزی می باشد و رنده نجاری چوبی یک تیغه دارد و رنده نجاری فلزی دو تیغه دارد .

گیره نجاری

یکی از پرکاربردترین های ابزار در نجاری میباشد که همان طور که هست اسمش پیداست برای ثابت نگه داشتن اجسام حین کار می باشد که در در کنار آن پیچ دستی موجود میباشد که همانند گیره می توان از آن استفاده نمود .

اره رومیزی

با استفاده از این ابزار می توان و رفت ها و پروفیل ها را با ضخامت های متفاوت برش داد کمپرسور هوا  ابزار فشار هوای مورد نیاز را برای ابزارهای نجاری به ما می‌دهد که ۵۰ تا ۱۰۰۰ لیتر نیز می باشد.

فارسی بر

از پرکاربردترین ابزار ها می باشد که وظیفه اش برش چوب در زوایای متفاوتی را می باشد که به حالت عمودی یا افقی هست.

میخکوب بادی

این ابزار برای متصل کردن دو تا قطعه چوبی به هم و یا اتصال یک قطعه به مواد دیگر استفاده میشود که به راحتی می توان دو تخته چوبی را کنار هم متصل نمود و همچنین اگر از چسب چوب و میخ استفاده کنید که اتصال آنها بسیار بالاتر می رود.

منگنه کوب بادی

این ابزار می تواند سوزن های منگنه را با فشار بسیار بالایی شلیک کرده و برای مبل ها و درب ها استفاده می شود.

دریل

از این ابزار برای سوراخ کاری استفاده میشود و از آنجا که سری های متفاوت دارد بسیار پر کاربرد می باشد.

متر و گونیا

این ابزار همانطور که از اسمش پیداست برای اندازه گیری دقیق و مناسب استفاده می شود.

اره دستی

از این ابزار برای برش چوب استفاده می شود و ما از آنجا که بسیار وقت گیر می باشد مدل اره برقی آن نیز تولید شده است.

زاویه سنج

اگر دستگاهی مثل اره رومیزی داشته باشید میتوانید با استفاده از این دستگاه آن را در زاویه ۹۰ درجه تنظیم کرده یا در زوایای دیگر و کار بدون خطا صورت پذیرد.

مغار و چکش

این ابزار برای منبت کاری نیز استفاده می‌کنند و همچنین اتصالات چوبی یا نصب درب چوبی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد برند مکنده گرد و خاک جذب میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *