نحوه کار با متر لیزری

این ابزار دستی برای انجام محاسبات متراژ و اندازه برد و همچنین امکان سنجش فاصله حجم و مساحت و ارتفاع می باشد که بسته به اینکه یک معمار یا استاد کار یا هر فردی که می‌خواهد با این وسیله کار بکند باید بداند که برای چه پروژه هایی از این متر می خواهد استفاده بکند.

طرز کار بامتر های لیزری

طرز کار با این نوع از متر های لیزری به این شکل میباشد  در مرحله اول یک نقطه لیزر را با استفاده از فرستنده به سمت روی سطح مورد نظر خود پرتاب میکنیم و بعد در کنار همان فرستنده نیز یک گیرنده ای می باشد که این پالس را دریافت می‌کند و به این طریق این فاصله اندازه گیری میشود.

این دستگاه در قسمت جلوی خود یک پنلی داشته که دارای چند دکمه می باشد و همچنین دو کپسول آب تراز فیزیکی و همچنین یک صفحه نمایش ال سی دی را دارا می باشد که هر کدام از این دکمه هایی که گفته شد با رنگ های متفاوتی از هم تفکیک شده تا اینکه بتوان با آن ها به راحتی کار کرد .

چسب سنگ اپوکسی چیست؟

از میان این همه کلیدها مهمترین آن شستی آن می باشد که دکمه اندازه گیری اصلی میباشد که معمولاً بزرگتر از همه دکمه های دیگر و همچنین دارای شکل و رنگ خاصی می باشد به این صورت که با یک بار زدن این دکمه لیزر پرتاب شده و نقطه لیزر روی سر معلوم می باشد و با دوبار زدن آن فاصله دستگاه و متراژ اندازه گیری میشود و بقیه دکمه ها معمولاً وظیفه یکسانی را دارند که بسته به نوع و مدل آن دارای شکل های متفاوتی می باشند.

دکمه منو که در مرکز این دستگاه بوده و معمولاً تنظیمات را بر عهده دارد دکمه تغییر واحد یا یونیت که واحد اندازه گیری می باشد البته بر اساس اینچ یا فونت را تغییر میدهد و همچنین دکمه مود که برای تغییر دادن حالت اندازه گیری خط ارتفاع فاصله مستقیم و مساحت محاسبه مساحت و حجم آن و همچنین زاویه آن می باشد .

همچنین دکمه عملیات محاسبه چهارگانه یعنی ضرب جمع تفریق و منها نیز برای انجام سنجش استفاده می شود و همچنین دکمه های ذخیره ای را دارد که می توان برای اینکه آنها را داشته باشیم از این دکمه استفاده نماییم .

تنظیمات متر لیزری

برای این نوع از تنظیمات همیشه سه دکمه بیشتر از دکمه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد دکمه بزرگ خواندن فاصله دکمه پاک کردن عدد اندازه گیری شده و دکمه تغییر مود دستگاه که اینها باید همیشه قبل از کار تنظیم گردد .

برای اینکه بتوانیم یک فاصله ساده ای را که دارای مساحت و حجم و ارتفاع باشد را تنظیم نماییم دکمه منو را به حالت تعویض اندازه‌گیری در می آوریم و همچنین همیشه باید میزان تراز بودن متر نسبت به شرایط را بررسی نماییم همچنین معمولاً یک یا دو کپسول آب تراز فیزیکی روی بدنه می باشد که از آن برای صاف نگه داشتن مهر صورت می گیرد.

در بازار انواع متر ها با مارک های متفاوت می باشد که اگر بخواهیم نام ببریم متر لیزری بوش و متر لیزری رونیکس و همچنین مارک آنکور می باشد .

در متر لیزر لیزری بوش صفحه کلید از تعداد دکمه های کمتری نسبت به برندهای دیگر برخوردار میباشد همچنین کپسولهای آب تراز روی بدنه نیز وجود ندارند و به این دلیل بعضی ها فکر میکنند که این مدل فاقد امکانات می باشد در صورتی که به این شکل نیست ست و چند دکمه مختلف و یک دکمه منوی اصلی قرار دارد که امکانات آن قابل انتخاب می باشد و همچنین عملکرد تراز فیزیکی این نوع از متر ها بدون نیاز به کپسول های آب و هوشمندانه در داخل نمایشگر قرار داده شده اند و در مورد برند دیگر که رونیکس میباشد مشابه دیگر محصولات که در بازار هستند می باشند و همچنین امکان اتصال به گوشی موبایل هوشمند را با استفاده از دکمه بلوتوث را دارند و به این ترتیب به موبایل وصل شده و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص می توان به تمامی محاسبات رسیدگی نمود و همچنین  زاویه های مختلف را نیزاندازه‌گیری کرد در مورد برند دیگر آنکور میباشد و همچنین ساخت چین بوده منوها بسیار ساده تر و پیچیدگی خاصی ندارند و همچنین قیمت ارزانتری را نیز دارند و مارک محبوبی را در بازار رغم زده است به این دلیل که منو ها و پنل های ساده ای را دارد و همچنین مشتریان به دنبال این نوع از محصولات بیشتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *